ONZE SOCIALE DOELEN

25 miljoen euro, dat is het toch wel immense bedrag dat de 32.000 Kiwanis leden in Europa jaarlijks doneren aan sociale projecten.

Sociale projecten waarbij het hoofddoel het creëren is van een betere wereld voor kinderen en dan vooral voor die kinderen die een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken.
“Serving the children of the World” dat is waar wij als Kiwanis voor staan en dat specifieke altijd terugkerende leitmotiv binnen onze werking is wat ons als service club uniek maakt.

Een aloud principe zegt dat je eerst moet verdienen vooraleer je kan uitgeven. Zo is ons Klassiek Concert reeds 25 jaar het vlaggenschip om onze sociale kas van de nodige middelen te voorzien zodat wij onze Missie kunnen waarmaken. Ook de opbrengst van ons 4e Italiaanse Wijnweekend gaat naar onze sociale kas.

Voorbije jaren hebben we onze steun verleend aan talrijke lokale en (inter)nationale initiatieven die het credo van onze club “Serving the children of the World” in woord en daad onderschrijven zoals Bijeva, Lichtpunt, het Kinderkankerfonds, Artsen zonder Grenzen, BuSo, …  om maar een paar van de gesteunde projecten en verenigingen weer te geven.